Results 1 to 3 of 3

Thread: Informaticki Termini

  1. #1
    Join Date
    Dec 2007
    Posts
    408
    Thanks Thanks Given 
    0
    Thanks Thanks Received 
    0
    Thanked in
    0 Posts

    Default Informaticki Termini

    S obzirom da sam laik a potrebno mi je za neki ispit interesuje me sledece znacenje informatickih termina :

    HOST

    TERMINAL



  2. #2
    Join Date
    Jan 2010
    Location
    Torino, Italy
    Posts
    468
    Thanks Thanks Given 
    50
    Thanks Thanks Received 
    40
    Thanked in
    28 Posts

    Default

    Host je bilo koji uredjaj povezan u racunarsku mrežu (najcešce Internet) a koji može korišcenjem standardnih protokola ostvariti komunikaciju sa drugim slicnim uredjajima (hostovima). Host je izraz iz engleskog jezika koji ima brojna znacenja, ali u kontekstu uredjaja spojenog na racunarsku mrežu nema (još!) odgovarajuci prevod, pa se koristi izvorni oblik izraza. Host je u tom kontekstu najcešce konkretni personalni racunar, ali može biti i poslužitelj, usmerivac (router), odnosno bilo koji uredjaj koji ima mogucnost komunikacije. U kontekstu IP protokola, host može biti bilo koji uredjaj koji ima dodeljenu IP adresu.

    Terminal predstavlja ulaz ili izlaz podataka iz racunara

  3. #3
    Join Date
    Dec 2004
    Posts
    4,040
    Thanks Thanks Given 
    625
    Thanks Thanks Received 
    445
    Thanked in
    221 Posts

    Default

    Ja bih ovo malo preformulisao, ali svakodnevnim jezikom (mada za ova glupa pitanja koristi google: "define:host", "host terminal", itd)...

    Relacija host-terminal se koristi za klijent-server model, tj mreznu arhitekturu koja se na tome zasniva... Dakle, ovo na sta si ti mislio host se odnosi na centralizovani racunar ili server u mrezi kome pristupaju ostali klijent racunari (terminali)... Host sadrzi odredjene servise, bilo to samo neki fajlovi, web sajt, mail server, itd; dok su terminali obicni racunari preko kojih korisnici pristupaju tim resursima...