Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Čupatelj
Dobar školski video za tako bitan broj koji je relativno novajlija jer razliku od drugih konstanti ne proizlazi iz geometrijskog značaja nego zbog svog značaja u proučavanju rasta i promjene kao u mikrobiologiji recimo.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
No pasaran!
To jes, ali recimo Euler's identity je primjer gdje se e i pi konstante zajendo sa imaginarnim brojem i pojavljuju u jednoj jednačini. Evo video na konto toga:
Čupatelj
3Blue stvarno razbija sa efektima a vidiš nisam razmišljala o stavljanju kako on kaže imaginarnog broja u tu priču i još dodaje..moglo bi se učiniti nemoralnim.Dva put sam vratila da vidim jel stvarno upotrijebio tu riječ.
Moj problem je što ja u cijeloj priči pokušavam da vidim stvarnu primjenu i zaboravim na takve mogućnosti tako da si odlično primjetio ovaj "nemoralni momenat."
No pasaran!
U tom kratkom video-u se otvara ona kapija beskonačnosti i često imam osjećaj kao u slučaju kosmosa i obratno mikrokosmosa da je teren istraživanja neiscrpan.Za minut jednu formulu stavi u okvir.
Evo i ovaj kanal je dobar mada nisu nešto pretjerano ažurni kao 3Blue i Veritasium no sviđa mi se što približava onima koji nemaju dodira sa tim oblastima na nekako jednostavan i maštovit način.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
Last edited by Bluemoon; 20-03-23 at 06:22.
No pasaran!
Gleda sam ovo, ovo je najbolji video na YouTube koji objašnjava Rimanovu pretpostavku u detalje.
Čupatelj
Jeste i iz moje perspektive a po trajanju i samom izlaganju uopšte nije zahtjevan s obzirom na samu temu zato sam ga postavila.Iako većina njihovih video-a je uglavnom vezana za fiziku ali upravo i ti mostovi između fizike,biologije,matematike su najbitniji za samu primjenu u praksi.
Mene ja baš fasciniralo kako je savršeno slikovito predstavio rimanovu zeta-funkciju tamo oko 11-og minuta.
No pasaran!
Ti si nekad davno morao da pročitaš 20 knjiga, da zamišljaš u glavu kako to sve izgleda i kako se pojavljue da bi uopšte ukapira što je rimanova pretpostavka itd. Sa pojavom kompjutera i interneta i YouTube content kreatora on ti pokaže samo 2,3 animacije, izbači ti 2,3 formule fino struktuira 2,3 rečenice i sve ti bude jasno što se tu u pozadini dešava. Ovo moderno doba kompjutera je stvano olakšanje za one koji žele da uče bilo što.
Čupatelj
Jeste još pamtim onu zbirku zadataka Vene koju je profesor nazivao biblijom a imao je i krilaticu da aksiome moraš znati u pola dana i pola noći ko pjesmicu. (ovo gore oko aksioma koliko su dobro odrađeni videoi isto pun pogodak)
I sad odgledaš video od 10 minuta još i uživaš pa kad kažu e kad sam ja bio u srednjoj školi..jes prelijepo li je bilo, traume bukvalno.
Ne znam koliko profesori kod nas koriste ove video-u u praksi kod predavanja ali vidim u komentarima da ima dosta ovih što im kod istih dosta pomažu.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
Last edited by Bluemoon; 20-03-23 at 11:37.
No pasaran!
Jes, često se može naić na komentar koji zvuči tipa "This helped a lot to understand the concept.". A da ne pominjem sad ove interaktivne platforme tipa Brilliant.org (mada se ona plaća što jes jes) koje ti kroz odlične primjere, slike, animacije i zadatke u ogromnoj mjeri pomažu da što bolje svatiš suštinu.
Last edited by Solid; 20-03-23 at 13:55.
Čupatelj
Mislim da je brilliant org u tom domenu najjači a ima i drugih koji se ili plaćaju, ili ima onaj free trajal, a kod brilijanta imaš neke varijante do neke zone da je besplatno.Ima i masu radova besplatno na research.gate no to su radovi moraš da čitaš nema stimulansa jbg.
Super su i aplikacije neke od osnovne škole pa do ovih malo težih problema.
Nego,ovo sve jes neka kao stimulacija, lakši koraci u vizualizaciji no isto i kao treninga trebaju dani i dani vježbanja no ljudi misle pojedini da više znaju i od doktora jer su nešto pročitali na gugl.
I stimulacija kod djece posebno dobro dođe za lakše usvajanje jer najbolje se znanje usvaja kroz igru a posebno matematike u današnje vrijeme.
Dok jedne strane imaš veliku pomoć IT-ja, s druge strane imaš masu instant zabavštine koja im odvlači pažnju onda ovo dobro dođe da im pažnju vrati na teren matematike.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
No pasaran!
A to jes, sve zavisi od čovjeka kako će da iskoristi moć interneta. Ja inače imam godišnju pretplatu na ovaj brilliant.org i prošao sam jedno 5,6 kurseva, to je pri ali u zadnje vrijeme nemam vremena da ga gledam baš, ali baš dobar sajt za učenje. Prije je tu bilo samo matematike a sad ima i fizike, i programiranja, AI itd. svašta nešto. A nisam znao za ovaj reasarche.gate, čekiraću taj sajt.
Čupatelj
Onda bolje da se držiš brillianta,jer research gate ti je kapija đe ima i raznih avetinja koje iako ispred imena imaju dr potpuno im je kredibilitet diskutabilan.Bukvalno moraš imati dobar "filter" mada ne sumnjam da imaš s obzirom na bazu ako već sve to istražuješ.
Evo kako to otprilike izgleda kad tražiš radove na temi zeta funkcije.
https://www.researchgate.net/search?q=zeta%20function
Ono što je problem kod gejta,a i globalno kod nauke što je toliko na front došlo teoretičara zavjere koji su korupmirani od strane nekih političkih struktura i još potpuno svjesno šire laži.
Onda imaju cijele nekakve kurseve čuda pa liječe ljude recimo frekvencijama to sam nedavno postavila koliko su se drugi ubili na tu temu da im laži obore.A problem je jer su dio neke naučne zajednice.
I dok im se skine kredibilitet to se već raširilo poput pošasti.Audijens već po inteligenciji raspoređen ko u gausovoj funkciji i dok se šteta sanira ona i dalje negdje tinja posebno u zemljama gdje su institucije očajne.
Eto možda ti bude zanimljivo da rad nekog doktora lažova seciraš i isprozivaš.
No pasaran!
A nisam ja još sposoban da čitam striktno ovako kompleksnu matematičku simboliku iako većinu toga bih ukapirao kroz primjere itd., jer nisam matematičar jbg. . Držaću se Brilijanta jer tamo je više nekako fokus na to da ukapiraš koncept, znači taj neki beginner to intermmediate level znanja i iskustva u toj oblasti .
Čupatelj
Ma okey bolje i da se držimo koncepta bazično jer ovo nije naučni forum i samo mi još treba da mi se poklonici neke teorije zavjere nakače braneći nekoga ko svjesno krivi istinu namjenski.No ti samo rekoh o "zamkama" i na research gejtu jer je "polupropustljiva membrana".
Evo jedan zanimljiv video o Rubikovoj kocki.
Last edited by Bluemoon; 20-03-23 at 20:02.
No pasaran!
ja sam čitao neke naučne radove iz oblasti matematike, ali dosta nekih stvari je tu nekako riječima obješnjeno a isto to može da se prezentuje matematičkim simbolima bez ijedne riječi, i onda takve radove mi je glupo čitat jer su previše kriptovani.
Čupatelj
Ovaj profesor mi je car,što ti reče što mora nešto po nekome da se zove.Homerova teorema veli..i kako onda ovi što uče da ne zapamte.
I Axiom of Choice veli this is all about playing choice to commit perfect murder i ubaci betmena..
No pasaran!
A znam ovog, baš je dobar. On je profesor na neki uninverzitet u Australiju ako nešto nisam pobrkao. Ima baš dosta dobrih detaljno objašnjenih videa iz raznih sfera matematike na njegovom kanalu.
Čupatelj
Jedna od poznatijih teorija igara je Tuckerova "zatvorenika dilema" matematičara koji je problem predstavio u obliku detektivske priče.
Ukratko,klasična dilema teorije igara u kojoj se dvojici zatvorenika pojedinačno nudi dogovor da li će izdati drugog zatvorenika.Ali,ako oboje izdaju jedno drugo onda je to loša vijest za oboje.
Šta će izabrati zavisi od toga šta misle da će drugi izabrati.
Dva kratka video-a meni je ovaj sa lisicom više simpa.
Više mi je simpa jer je predstavljeno i kao testiranje prijateljstva.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
No pasaran!
A evo još jedan 5-minuta video, još bitnije od nekakvog prijateljstva momenta je fokus na grupi odnosno dilema između individualnog i onog što je dobro za cijelu grupu.Generalno ova Albert Tuckerova dilema može se primjeniti od malog tima preko skupovno većih zajednica do društva u globalu i zato je bitna kao lakmus papir istih.Paradoksalno može biti od velikoj značaja za liderstvo jer dobro liderstvo uključuje prije svega tu istu dilemu.
Zato je Tuckerova "prisoner's dilemma" od te 1950. plijenila pažnju matematičara, psihologa,politikologa,filozofa i ekonomista.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
No pasaran!
Ovaj momak Zach Star isto ima dobrih videa na svom kanalu, ovaj mi je njegov najmiliji o modularnoj aritmetici:
Čupatelj
A on je car.Odgledala sam one njegove video-e u stilu inžinjeri na času matematike kako bi se ponašali genijalan je..neđe vidjeh u biografiji da je inžinjer etf-a a i komičar i dosta su njegovi kanali popularni.
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws..
No pasaran!
There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)
Bookmarks